انواع کیت الکترونیک

برای خرید 99 آزمایش کیت الکترونیک کلیک کنید

کیت الکترونیک چیست؟

کیت الکترونیک مجموعه‌ای از قطعات الکترونیکی است که با اتصال به هم یک وسیله الکترونیک با قابلیت خاص ایجاد می شود. روش ساخت کیت به صورت دفترچه راهنما در اختیار کارآموز قرار می گیرد تا به وسیله آن به صورت گام به گام مراحل ساخت وسیله یا مدار را دنبال کند و به خروجی لازم برسد.

استفاده‌های کیت الکترونیک چیست؟

برای آموزش الکترونیک به کودکان می‌توان از این کیت‌ها استفاده کرد مخصوصا با توجه به وجود سر فصل‌های درسی کتاب علوم و فیزیک دانش آموزان می‌توان به عنوان یک آزمایشگاه عملی از کیت الکترونیک استفاده کرد. آزمایشگاهی که نیاز به امکانات بسیار کمی دارد. در عین حال تجربه عمیق و جدیدی برای کودکان و نوجوانان ایجاد می‌کند.

انواع مختلف کیت الکترونیک

کیت الکترونیک دکمه‌ای

در این مدل شما نیازی به هیچ وسیله اضافی ندارید نه لحیم نه سیم لخت کن. در کیت الکترونیک دکمه‌ای قطعات و سیم به صورت دکمه‌هایی در آمده‌اند که روی یک صفحه پلاستیکی متصل می‌شوند و فقط کافی است طبق نقشه قطعات را بچینید. مزیت دیگر این کیت الکترونیک تعداد مدارات قابل ساخت می باشد. با توجه‌ به انواع قطعات موجود در بسته شما قادر به ساخت ده‌ها مدار مختلف هستید. در واقع شما هر مداری را که با این قطعات تولید می‌شود بسازید و یک آزمایشگاه الکترونیک کوچک در خانه خود داشته باشید. دفترچه آزمایشگاه برق علاوه بر نقشه مدار شامل آموزش و اطلاعات مفید در زمینه برق و الکترونیک و نحوه تست هر قطعه می باشد. در حال حاضر در ایران دو مدل از این کیت الکترونیک تولید شده یکی 99 آزمایش برق می باشد شامل مدارهای منطقی،آرمیچری، انواع مختلف آژیر تا پیچیده ترین حالت که مدار الکترونیک ضبط صوت می باشد. این مدل آموزشی است و برای آموزش قطعات و مبانی برق و الکترونیک به دانش آموزان استفاده می‌ شود. مدل پیشرفته تر 33 کیت الکترونیک می‌باشد که  از مدار‌های مختلف دزدگیر،آژیر تا فرستنده اف ام را پشتیبانی‌ می کند. برای تهیه این کیت‌ها می توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید حتما تجربیات خود را از مقایسه انواع مختلف کیت الکترونیک از طریق نظر‌های زیر پست با دیگران به اشتراک بگذارید.

خرید 99 آزمایش الکترونیک

خرید 33 کیت الکترونیک

فیلم آموزش کیت الکترونیک

 

کیت الکترونیک لحیمی

در این مدل از کیت‌ها شما باید علاوه بر باطری و قطعات کیت و راهنمای درست کردن آن مقداری سیم لحیم (قلع) و دستگاه لحیم(هویه) و روغن لحیم داشته باشید.
در این کیت‌های الکترونیکی قطعات روی فیبر مدار چاپی با لحیم متصل می شوند. امکان استفاده دوباره یا تغییر مدار در کیت‌های الکترونیک لحیمی وجود ندارد. همچنین ساخت این کیت‌های قدیمی خطرناک است مخصوصا به خاطر حرارت دستگاه هویه احتمال آتش سوزی وجود دارد. حتما شما هم مثل من تجربه سوختگی یا تاول‌های کوچک را به خاطر پریدن قلع داغ دارید. در کنار این با توجه به استفاده از برق شهری امکان برق گرفتی به علت اتصال سیم لحیم وجود دارد. از مدل‌های قدیمی این کیت‌ها دزدگیر‌،صوت بلبلی،آزیر پلیس، زنگ اخبار،چراغ چشمک زن،آژیر دیجیتال،ضبط صوت و … است. شرکت معروفی که درگذشته این محصولات را می‌فروخت شرکت مهران کیت بود‌. البته امروز مدل‌های جدید و پیچیده‌تری نیز ایجاد شده با توجه به ظهور قطعات پیچیده تر مثل رزبری‌پای. شرکت‌های انبوه دیگری نیز با توجه به روش تولید ساده این محصولات (بسته بندی قطعات و ترجمه راهنمای تولید) امروزه در حال فعالیت هستند. هرچند خود شما هم با دانلود نمونه‌های خارجی و خرید قطعات می‌توانید به تولید این کیت‌های الکترونیک بپردازید.

لیست سایت های فروشنده کیت الکترونیک لحیمی

مهران کیت

قدیمی ترین هستش قیمتش از 6 هزارتومان تا 300 هزارتومان براساس پیچیدگی محصولات هستش 71 محصول مختلف هم داره.سایتش هم تمیزه به نسبت.

دانشجو کیت

به نظر من این سایت بهترینه چون هم طراحی سایت حرفه ای تر از بقیه است هم گستره محصولاتی که ارائه میده بیشتره. بیش از 1000 محصول داره از برد مبتدی داره تا AVR و رزبری پای و کیت های روبوتیک و مکانیک. همچنین قطعات رو هم کامل جدا می فروشه که در واقع به عنوان مدل دوم هم از این سایت می توانید خرید کنید. قیمت از 5 هزارتومان به بالاست.

داتوس روبو

کم ترین قیمتش 5.5 هزارتومان هستش و بیشترینش 270 هزارتومان  87 محصول مختلف رو هم داره. ولی سایتش کاملا قدیمیه.

مهرام کیت

این سایت 139 محصول مختلف داره و به غیر از کیت‌های موجود که تو بقیه هست یه سری کیت روبوتیک هم اضافه تر داره قیمتش هم از 5.5هزارتومان شروع میشه.سایتش هم قدیمیه.

 

مدار لحیمی

مدار لحیمی

کیت الکترونیک برد الکترونیک

در این مدل هم قطعات از هم جدا هستند و شما باید طبق نقشه قطعات را با سیم به یکدیگر روی برد وصل کنید. این کیت‌های الکترونیک نیازی به لحیم ندارند ولی باید دمباریک و سیم لخت کن داشته باشید. مزیت این کیت‌های الکترونیک به کیت لحیمی چند بار مصرف بودن آن است یعنی شما از هر قطعه می توانید چندین بار استفاده کنید و مدارات جدیدتری بسازید. افرادی که با این بردها کار کرده اند می دانند سخت‌ترین موضوع در استفاده از این کیت بحث قطع بودن اتصالات است که ممکن است ساعت‌ها وقت شما به بررسی وصل بودن سیم‌ها بگذرد.

لیست سایت های تهیه قطعات

دانشجو کیت

که بالاتر اشاره کردیم

جهان کیت

که البته دستگاه و کیت الکترونیک هم ارائه میکنه.

روبوکیو

این سایت هم بیشتر در زمینه روبوتیک فعاله اما قطعات هم میفروشه.

از اینجا به بعد قطعه فروش های الکترونیک حرفه ای هستند

eca

انواع قطعات الکترونیک از ساده تا پیچیده! رو اینجا می تونید تهیه کنید.

merqc.com

برد الکترونیک

برد الکترونیک

 

Summary
product image
Aggregate Rating
2 based on 30 votes
Brand Name
دلهام
Product Name
کیت الکترونیک 99 آزمایش برق
Price
IRR 1990000

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *